تقویت صنعت چرم و کفش در کنار افزایش کیفیت نیازمند بازاریابی است
برادران با تاکید بر ضرورت حفظ جایگاه تبریز در حوزه چرم و کفش در کشور، گفت: علاوه بر افزایش کیفیت تولید در این حوزه باید به بازاریابی نیز توجه بیشتری کرد.
محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت روز پنجشنبه در هفتمین همایش چرم و کفش تبریز با اشاره به آمادگی وزارت صمت برای حمایت از این صنعت، گفت: این وزارتخانه آماده حمایت از فعالان این صنعت برای برگزاری نمایشگاههای مختلف و دورههای آموزشی برای ارتقای سطح مهارت و تخصص فعالان این حوزه است.
وی همچنین با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای کمک به نوسازی ماشین آلات و تجهیزات کارخانههای چرم و کفش، اظهار کرد: برگزاری همایشها و نمایشگاههای مختلف و برند سازی در این حوزه نقش بسزایی در معرفی تولیدات این صنعت به بازارهای خارجی ایفا میکند.
برادران با اشاره به جایگاه تبریز در حوزه چرم و کفش در کشور، ادامه داد: نباید به جایگاه خود اکتفا کرد بلکه باید با ایجاد رقابت درون کشوری در جهت توسعه و گسترش این صنعت و ارتقای کیفیت تولیدات آن تلاش کرد.
دولت سیزدهم ۱۰ زنجیره اولویت دار را در آذربایجان شرقی حمایت میکند
محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه دولت سیزدهم ۱۰ زنجیره اصلی و اولویت دار استان را مورد حمایت قرار میدهد، گفت: چرم، کفش و فرش جزو سه اولویت اول در این ۱۰ زنجیره هستند.
وی گفت: در سفر رییس جمهور به این استان ۶ مصوبه برای حمایت از حوزه چرم و کفش به تصویب رسید که با اجرای آنها این صنعت رونق بیشتری پیدا کرده است و به جایگاه اصلی خود برای حضور در بازارهای جهانی بازمی گردد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حضور رییس جمهور در شهرک صنعتی چرم استان در دور دوم سفر به آذربایجان شرقی، افزود: آیت الله رییسی با حضور در این شهرک به نوعی اهمیت و توجه به این صنعت را به مسوولان گوشزد کرد.
وی با بیان اینکه تبریز قطب تولید چرم و کفش ایران است، اظهار کرد: این صنعت ریشه در هویت، تاریخ و فرهنگ مردم این سرزمین دارد و از مزیتهای واقعی این استان به شمار میرود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در سطح ملی نیاز به توجه بیشتر به صنعت چرم و کفش وجود دارد، گفت: برای افزایش سطح فناوری در این صنعت باید معافیتهای مالیاتی و تعرفهای برای واردات ماشین آلات کاهش یابد و وامهای مورد نیاز با بهره پایین به فعالان این حوزه پرداخت شود.
کلامی ادامه داد: در سفر رییس جمهور به این استان ۶ مصوبه برای حمایت از حوزه چرم و کفش به تصویب رسید که با اجرای آنها این صنعت رونق بیشتری پیدا کرده است و به جایگاه اصلی خود برای حضور در بازارهای جهانی بازمی گردد.
توسعه صنعت چرم و کفش تبریز نیاز به استفاده از دانش فنی و نوسازی ماشین آلات دارد
صمد حسن زاده، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در این همایش با بیان اینکه اولین کارخانه چرم کشور با مشارکت آلمانها در تبریز راه اندازی شده است، گفت: این کارخانه بزرگترین تولیدکننده چرم در کشور بود و در زمان کنونی تبدیل این مرکز به موزه کفش و چرم استان ضروری است.
وی با اشاره به راه اندازی دانشگاه چرم و کفش در این مرکز، افزود: توسعه صنعت چرم و کفش نیاز به استفاده از دانش فنی، نوسازی ماشین آلات و ارایه تسهیلات بانکی به فعالان این حوزه است.
وی اظهار کرد: شهرک چرم و کفش برای اولین بار در کشور در این استان راه اندازی شده است و توسعه آن نیاز به حمایت دولت دارد و فعالان این حوزه باید با شرکت در نمایشگاههای بین المللی از طرحهای کشورهای پیشرفته در این حوزه الگوبرداری کنند.
هفتمین همایش چرم و کفش تبریز با حضور جمعی از تولیدکنندگان و فعالان این حوزه در هتل شهریار تبریز برگزار شد.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید