تربیت در کنار آموزش از کارکردهای نظام آموزشی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: باید تلاش کنیم تا تربیت در کنار آموزش بعنوان یکی از کارکردهای نظام آموزشی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در نشست کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزههای علمیه منطقه ۴ کشوری درتبریز با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه مهمترین نهاد تربیت شناخته میشود گفت: باید همه امکانات و تجهیزات کشور در اختیار امر تربیت قرار گیرد و تاکید شده که مقصود از تربیت، تربیت اسلامی است.
وی افزود: تربیت انسانی موحد، معتقد به معاد و آشنا به مسئولیتها، عدالت خواه و صلح جو از جمله اهداف پیش بینی شده در سند تحول آموزش و پرورش است.
وی یکپارچه نگری را مهمترین هدف سند تحول آموزش و پرورش برشمرد و گفت: تعلیم و تربیت انسان در عرصههای مختلف بعنوان ابعاد تربیت در نظر گرفته شده است و بنظر میرسد این موضوع حلقه مفقوده نظام آموزشی از مدرسه تا خانواده ، جامعه و دانشگاه است.
امام جمعه تبریزدستیابی به ارزش هاو آرمانهای متعالی اسلام را مستلزم تلاش همه جانبه در همه ابعاد دانست و افزود: نظام تعلیم و تربیت از مهمترین زیر ساختهای کشور و ابزار اساسی برای ارتقای شایستگیهای سرمایه انسانی کشور در عرصههای مختلف است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطر نشان کرد: تربیت و پرورش جسمی و روحی باعث بالندگی و رسیدن به رشد و کمال حقیق یاست، نتیجه و فرایند تربیت باید آماده شدن افراد جامعه برای تحقق حیات طیبه در همه ابعاد انسان کامل باشد.
وی با تاکید بر اینکه نقش هر یک از بازیگران عرصه تربیت آموزش و پرورش اعم از خانواده معلم و مدرسه و رسانه درفرایند تربیت از اهمیت ویژهای برخوردار است گفت: در قرآن کریم همه جا موضوع تربیت قبل از آموزش آمده است و این نشان از اهمیت تربیت دارد.
حجت الاسلام نیکزاد مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزههای علمیه با آموزش و پرورش هم گفت: چهار موضوع مهم شامل آیین نامه مدارس ،آیین نامه شوراهای همکاری، پیوند مسجد، مدرسه و محله و برنامه پنج ساله دوم ستاد همکاری است که تبیین و ابلاغ شده است.
وی افزود: در این حوزه یکی از مباحث مورد بررسی، افزایش گستره اثر گذاری با پوشش خبری صداوسیما در استانها و راه اندازی مدارس وابسته است که استان همدان پیشروی این موضوع است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش برای مدارس امین میتواند نیرو و فضا بدهد و یک روحانی از کادرآموزش و پرورش به عنوان مدیر انتخاب شود که یکی از برکات این طرح اینکه وقتی روحانیون در مدارس قرار میگیرند فضای تربیتی و ارزش افزوده نیز افزایش می یابد و موضوع قله و الگو شدن مدارس اتفاق میافتد.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید