تاثیر کار تربیتی معلم بیش از هر شخص دیگری است
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تاثیر کار تربیتی معلم، بیش از هر شخص دیگری است گفت: پرورش و تربیت به تنهایی کار معاون پرورشی نیست و باید سعی کنیم رابطه بسیار حسنهای با دانشآموزان داشته باشیم به ویژه در عصر کنونی که آسیبهای مختلف اجتماعی دانشآموزان ما را تهدید میکنند.
باشگاه خبرنگاران جوان ؛خدادادی –صادقی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در آئین گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: امور تربیتی برای این بنیان نهاده شد که بتوانیم دانشآموزانی با تربیت اسلامی تحویل جامعه دهیم و با آسودگی خیال، آینده مملکت را به عنوان مدیران آینده در نقشها و حرفههای مختلف به دست تربیت یافتگان بسپاریم و برای مقابله با این آسیبها و بیمه کردن دانشآموزان هر معلم باید یک مشاور بوده و وجدان کاری و تعهد در عمل خود را نشان دهند.
وی خاطرنشان کرد: نهاد مقدس امور تربیتی، شجره طیبهای است که به تاسی از اندیشههای بنیانگذار انقلاب، بنیان نهاده شد و پس از ۴۰ سال، ما به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت این کشور باید به رسالت خود در این مورد عمل کنیم. اعتقاد قلبی بنده این است که دانشآموزان ابتدا باید تربیت شده و سپس آموزش ببینند و توصیه میکنیم همکاران محترم از این مورد غافل نشوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ادامه داد: برای تضمین آینده کشور و تربیت افرادی در تراز جمهوری اسلامی ایران، لازم است آموزش و پرورش با هم حرکت کنند و این مهم، مگر با تلاشها و زحمات تک تک همکاران محقق نمیشود.
صادقی در ادامه با انتقاد از برخی بروکراسیهای اداری بازدارنده از پرداختن به امور پرورشی، خاطرنشان کرد: امروز در بروکراسی اداری گیر کردهایم و غرق در جواب دادن به نامه و بخشنامه شدهایم لذا تلاش خواهیم کردیم از انبوه بخشنامهها و نامههای ارسالی به مدارس کاسته و فراغت را جهت رسیدگی به مسایل دانشآموزان افزایش دهیم،انبوه بخشنامهها سبب شده است تا دانشآموزان فراموش شوند.
وی در ادامه ساحتهای تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از ساحتهای مهم این سند، تربیت اسلامی دانشآموزان است که باید مورد توجه همکاران قرار گیرد. تلاشمان بر ارتقا عملکرد دانشآموزان و معلمان باشد. با گروه سرود صرف نمیتوان کار پرورشی انجام داد.
صادقی بر لزوم آشنایی با روحیات دانشآموزان تاکید کرد و افزود: سعی کنیم با روحیات دانشآموزان آشنا شویم چرا که معلم و مدیری موفق است که با روحیات دانشآموزانش آشنایی داشته باشدباید تک تک دانشآموزان را بشناسیم و در رابطه با تک تک آنها برنامه داشته باشیم.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید