صفحه اصلی / عمومی / چگونه به موفقیت در زندگی برسیم؟

چگونه به موفقیت در زندگی برسیم؟

روش رسیدن به موفقیت به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی می گویند فقط در تقویت ذهن است بعضی هم به تلاش اعتقاد راسخ دارند و برخی حتی آن را در یادگیری یک زبان دوم مثل زبان انگلیسی می دانند. اما واقعیت چیز دیگری ست.

بخش ۱- توسعه ی مسیر موفقیت

۱- تعریف موارد مورد علاقه ی شما. قبل از این که بتوانید به تعریف موفقیت دست پیدا کنید، باید بتوانید بگویید موفقیت برای شما چه تعریفی دارد. در حالی که ممکن است چند سال بگذرد تا بتوانید بفهمید که واقعاً از زندگی خود چه می خواهید، به چه چیزهایی علاقه دارید و عشق می ورزید؛ و چه ارزش هایی هستند که به شما در تعیین اهدافتان کمک می کنند و معنای واقعی زندگی شما می باشند. اگر در این مرحله تعریف مواردی که ذکر کردیم مشکل دارید؛ می توانید از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده تان بخواهید به شما کمک کنند. از خودتان سؤالات زیر را بپرسید:

  • ترجیح می دهید که چه چیزی به ارث بگذارید؟
  • آیا دوست دارید که دیگران شما را به خاطر داشته باشند؟
  • چگونه می خواهید جامعه خود را به جای بهتری تبدیل کنید؟
  • موضوعات مورد علاقه شما در زندگی کدام اند؟ برای مثال؛ به موضوعاتی فکر کنید که از مطالعه آنها در مدرسه لذت می برید. از خودتان بپرسید چرا به این موضوعات علاقه مندید؟
  • برای مثال اگر به تئاتر موزیکال علاقه دارید، فکر کنید تا دلیل آن را بدانید: آیا به دلیل علاقه تان به موسیقی بوده است؟ یا این که علاقه دارید برای رسیدن به هدفی مشترک؛ در کارهای گروهی شرکت کنید؟

۲- لیستی از اهداف خود و اقداماتی که برای دستیابی به آنها می خواهید انجام دهید؛ تهیه کنید. مطمئن باشید که هم اهداف کوتاه مدت و هم اهداف بلند مدت را در نظر گرفته اید. سعی کنید اهداف مالی و اهداف حرفه ای؛ همچنین اهداف روابطتان در زندگی؛ اهداف شخصی برای بهتر شدن شخصیت خودتان، چیزهایی که می خواهید تجربه کنید یا چیزهایی که می خواهید یاد بگیرید؛ همه و همه را در لیست قرار بدهید. یک جدول زمانی رسم کنید تا بدانید که در چه زمانی می خواهید هر بخش محقق شود.

  • مشخص کردن اهداف هوشمند، هدف هایی که مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی و واقع بینانه باشند؛ همچنین این اهداف باید دارای زمان بندی باشند.
  • اهداف بزرگتان را به هدف های کوچک بخش بندی کنید. برای مثال اگر قصد دارید دور دنیا را بگردید می توانید هدفتان را ابتدا به پس انداز کردن پول هایتان و سپس دیدن کشورهای خاص تبدیل کنید.

برای دستیابی به آرزوها و شخصیتی که می خواهید باشید، باید توجه خود را به اقداماتی انجام می دهید، معطوف کنید. از خودتان بپرسید «آیا آنچه انجام می دهم من را به جایی که می خواهم در زندگی باشم، هدایت می کند؟»

۳- اگر دائما حس می کنید که بی حوصله هستید، یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید و در مورد آینده یا گذشته رویا پردازی می کنید؛ یا لحظه ها را می شمارید تا روز پایان یابد، احتمالاً به این دلیل است که احساس می کنید آنچه را که انجام می دهید، دوست ندارید.

  • برای وقت خود ارزش قائل شوید. سعی کنید وقت آزاد خود را صرف کارهایی کنید که از انجام آن لذت می برید، نه این که صرفاً بخواهید زمان را بگذرانید. به عنوان مثال، به جای این که تعطیلات آخر هفته خود را با تماشای تلویزیون بگذرانید، سعی کنید آن زمان را صرف سرگرمی های خود بکنید؛ یا وقت خود را با دوستان جدید صرف کنید.
  • کارآیی خود را بر اساس تعاملاتی که انجام می دهید بسنجید، نه این که بخواهید آن را بر اساس دستاوردهایتان اندازه بگیرید. لازم نیست همه چیزهایی که انجام می دهید؛ مطابق تعریف مرسوم کارآیی باشد، فقط کافی است که فعالیت ها برایتان جذاب و لذت بخش باشند.
  • به خاطر بسپارید که بهتر است زمان کوتاهی از هر روز را صرف انجام هیچ کاری نکنید و تنبلی کنید. این بخش می تواند خیال پردازی و خودآگاهی شما را تقویت کند. سعی کنید بین کارهایی که باید انجام دهید و زمانی که به خودتان برای استراحت و تنبلی می دهید؛ تعادل برقرار کنید.

۴- به تعهدات خود پایبند باشید. برنامه ریزی به تنهایی کافی نیست و باید سعی کنید روی حرفتان بایستید. اگر به کسی گفته اید که کاری را انجام می دهید؛ آن را انجام بدهید. همچنین؛ اگر از توانایی انجام کاری اطمینان ندارید؛ قول انجام آن را نیز نباید بدهید. در مورد محدودیت هایی که دارید صادق باشید.

  • از کنسل کردن برنامه هایی که ریخته اید اجتناب کنید؛ و سعی کنید هرگز در مورد یک شخص دو بار بدقولی نکنید.
  • تعهداتی برای خودتان بسازید و به آنها پایبند باشید. این تعهدات را بنویسید و جایی بگذارید که بتوانید در طول روز آنها را ببینید.
  • اطمینان حاصل کنید که تعهداتان تدریجاً شما را به سمت اهدافتان سوق می دهد. اهدافتان را مرور کنید تا مطمئن شوید که به سمت آنها در حال حرکت هستید.

 

چگونه به موفقیت در زندگی برسیم؟

بخش ۲- دستیابی به موفقیت خارجی

۱- آموزش ببینید. آموزش به شما دانش، مهارت و باوری می دهد که بتوانید به حداکثر پتانسیلی که دارید دست پیدا کنید. از نظر موفقیت مالی، آمارها نشان می دهد که هر چقدر آموزش بیشتری ببینید (درجه های بالاتری را طی کنید)؛ احتمال این که درآمد بیشتری کسب کنید وجود دارد.

  • لزومی ندارد که تمامی آموزش هایی که می بینید؛ آموزش رسمی باشد. برنامه های کارآموزی و برنامه های آموزشی بلند مدت نیز؛ به شما کمک می کند که درآمد بالاتری کسب کنید. اخذ گواهی ها در حیطه کاری تان می تواند به افزایش حقوق شما کمک کند یا فرصت های کاری جدیدی در اختیارتان قرار دهد.

۲- منابع مالی تان را مدیریت کنید. بیاموزید که چگونه مدیریت پول هایتان می تواند به شما کمک کند که در طول زمان از نظر مالی، بدون در نظر گرفتن درآمدتان ثبات پیدا کنید.

  • هزینه های خود را بررسی بکنید. هزینه های ماهانه ی خود را از درآمدتان کسر کنید تا بدانید در هر ماه چه مقدار پول برایتان باقی می ماند. همچنین؛ قبوض بانکی خود را بررسی کنید تا بدانید پول هایتان را صرف چه می کنید. این امر به شما کمک می کند تا پول های خود را بیش از حد هزینه نکنید و از درست بودن قبض های بانکی تان اطمینان حاصل کنید.
  • از درآمدتان اطلاع حاصل کنید. زمانی که درآمد خود را محاسبه می کنید؛ اطمینان حاصل کنید که مالیات فدرال، ایالتی و اجتماعی که از پرداخت ناخالص شما کسر می شود نیز در نظر گرفته اید. هزینه های متفرقه مانند هزینه های بیمه درمانی، اوراق قرضه و پرداخت وام را نادیده نگیرید. عدد باقی مانده پرداختی خالص شما است، این همان چیزی است که در نهایت به خانه می برید.
  • کاهش هزینه ها. اگر درآمدتان برای پوشش هزینه های خالص شما کافی نیست، باید هزینه های خود را بررسی کنید تا ببینید که کجا ممکن است بتوانید آنها را کاهش دهید. برای صرفه جویی در هزینه هر ماه، باید مقداری از پول خود را در یک حساب پس انداز سپرده گذاری کنید. از کارفرمای خود بخواهید مستقیماً بخشی از درآمد خود را به حساب پس انداز شما واریز کند.
  • با احتیاط سرمایه گذاری کنید. اگر محل کار شما یک طرح پس انداز بازنشستگی ارائه می دهد، درآمد اضافی خود را صرف آن بنمایید.

۳- زمان را مدیریت کنید. انجام کارهای مهم را به لحظات آخر نیندازید؛ این موضوع می تواند استرس روی شما را افزایش دهد؛ همچنین احتمال این که در انجام وظایف خطا و سهل انگاری داشته باشید نیز بالا می رود. زمان را مدیریت کنید تا به اندازه کافی برای انجام وظایف خود به درستی؛ وقت داشته باشید.

  • لیستی از تمام کارهایی که در هر روز به طور مشخص باید انجام دهید، تهیه کنید و هر کاری که انجام می دهید؛ در لیست مشخص کنید. به این ترتیب می توانید کارهایتان را مرتب و صحیح انجام دهید.

این مطالب را نیز ببینید!

نمایندگی کولر گازی گری

نمایندگی کولر گازی گری کولر گری یک برند محبوب و پرفروش تهویه مطبوع است که کار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *